Modalitatea de contestare a deciziei și formulare pentru reclamații administrative

Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii
Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public sunt cele prevăzute de art. 21 din Legea nr. 544/2001 și art. 32 din HG nr. 123/2002.

Potrivit art. 21 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, ”Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autorităţi ori instituţii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere şi atrage răspunderea disciplinară a celui vinovat.
(2) Împotriva refuzului prevăzut la alin. (1) se poate depune reclamaţie la conducătorul autorităţii sau al instituţiei publice respective în termen de 30 de zile de la luarea la cunoştinţă de către persoana lezată.
(3) Dacă după cercetarea administrativă reclamaţia se dovedeşte întemeiată, răspunsul se transmite persoanei lezate în termen de 15 zile de la depunerea reclamaţiei şi va conţine atât informaţiile de interes public solicitate iniţial, cât şi menţionarea sancţiunilor disciplinare luate împotriva celui vinovat.”

Art. 32 din HG nr. 123/2002: ”În cazul în care o persoană consideră că dreptul privind accesul la informaţiile de interes public a fost încălcat, aceasta se poate adresa cu reclamaţie administrativă conducătorului autorităţii sau instituţiei publice căreia i-a fost solicitată informaţia.”

Reclamaţie administrativă - lipsă comunicare răspuns în termenul legal

    Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

    Denumirea autorităţii sau instituţiei publice*

    Sediul/Adresa*

    Data *

    Numele si prenumele petentului*

    Telefon

    Adresa de email*

    Numarul cererii

    Cerere depusa in data de

    Enumarati documentele sau informatiile solicitate*

    Documentele solicitate se încadrează în categoria informaţiilor de interes public, din
    următoarele considerente*

    Adresa unde sa fie livrate documentele in format fizic (pe hartie)

    Sunt dispus să plătesc costurile aferente serviciilor de copiere a documentelor solicitate (pe hartie).*

    Introduceţi codul de securitate:

    captcha

    Reclamaţie administrativă - răspuns negativ

      Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.

      Denumirea autorităţii sau instituţiei publice*

      Sediul/Adresa*

      Data *

      Numele si prenumele petentului*

      Telefon

      Adresa de email*

      Numarul cererii

      Cerere depusa in data de

      Raspuns negativ primit in data de

      Nume functionar

      Enumarati documentele sau informatiile solicitate*

      Documentele solicitate se încadrează în categoria informaţiilor de interes public, din
      următoarele considerente*

      Adresa unde sa fie livrate documentele in format fizic (pe hartie)

      Sunt dispus să plătesc costurile aferente serviciilor de copiere a documentelor solicitate (pe hartie).*

      Introduceţi codul de securitate:

      captcha